• Deze pagina bevat informatie gericht op
zakelijk georiënteerde investeerders:
participanten / mede-eigenaren van de Holding.
• Deel 3












Deze informatie is specifiek voor potentiele participanten: Deel 3.
Voor deel 1 klik hier
Voor deel 2 klik hier

De kernessenties van het businessmodel

Inleiding

Op deze pagina vindt u een compacte beschrijving van het businessmodel, gericht op participanten.
De gehele holding constructie is een sociale onderneming.
Wij zoeken Maatschappelijk Verantwoorde Beleggers die commercieel willen en kunnen investeren in de infrastructurele logistiek voor de productie van bijzondere videofilm content in een internationale groeimarkt.

Doelgroepen
Benoeming klant
Behoefte klant
Verenigde Naties-organisaties
Sociaal-economische verdiensten
Business-(participanten) & CROWD-investeerders
Efficiëntere & effectievere communicatie
Een Wereldwijd (VN) publiek
‘Rubbernecking’ Audio-Visuele edutainment content
Adverteerders & sponsors
Kijkcijfers en duurzame vergroting draagvlak van sales
NGO’s
Sociaal-economische verdiensten
Technologische uitvinders
PR-platform

Waardenbepalingen

Onze films geven een verfrissende kijk op universele problemen met alternatieve oplossingen.
Nieuw is het educatieve element op het gebied van Universele MensenRechten.
Innovatief is de vorm en inhoud van het format, en de lopende-bandproducties van speelfilms.
De kostprijs per film is door bovenstaande relatief laag,
lage productiekosten komen ook door de producties in Oeganda te laten plaatsvinden, en onze prijslijsten zijn aantrekkelijk voor adverteerders en sponsors om zich in de films te tonen.
Het merk ‘Casting International ®’ staat voor integriteit en snelle producties met hoogwaardige identificatie.
Het ontwerp van de holding bevat transparante procedures uitgewerkt in oa de Algemene Voorwaarden.

Doordat wij de cinematografie van ‘’het levende stripboek’’ toepassen, is in principe elke film geschikt voor iedereen ouder dan 12 jaar.
De inkomsten per film beginnen een ½ jaar na de "financierings go: filmthis’’ te stromen; ze zijn per land / taal
distributie; na 2 jaar zijn de inkomsten van een
grotendeels opgedroogd.
De educatie en de advertenties blijven ‘’eeuwig’’ op internet.

Verdienmodel / kernactiviteiten
De kernactiviteit is de communicatie van Verenigde Naties-organisaties efficiënter & effectiever maken.
Het verdienmodel bestaat uit inkomsten product- en inscript placements (core business) en minimaal 5 verkopen land-/taal-versies volgens distributiepiramide LINK (elke land-/taalversie-verkoop brengt minimaal 100% van de kostprijs op, dit maakt mede de prijzen zo aantrekkelijk).
Omdat 'rubbernecking' het directe gevolg is voor de consumer, trekken onze films veel kijkcijfers, daar de kijkers bevredigd worden in hun nieuwsgierigheid, vermaak en contemplatiebehoeften.
Alle formats- en intellectuele eigendomrechten zijn aantoonbaar en overdraagbaar.
Na 5 – 7 jaar wordt het format uitgerold per land - er zijn 200 Verenigde naties - (schaalbaarheid).

Strategische partners
Een strategische kritische SuccesFactor is de participanten.
Zij geven richting dmv prioriteitstellingen inzake de logistieke infrastructuur van de Holding. Dit houdt vanaf het begin van de participaties directe medezeggenschap in op de staf-staf gebieden van Sectie 4 (logistiek).
Daarnaast bekleden participanten al snel functies voor de eerst komende 5 jaar binnen de Secties 5 (commercieel), 2 (veiligheid) en 6 (verbindingen) en =gedeeltelijk, en gelimiteerd- Sectie 1 (personeelszaken). Deze medezeggenschappen groeien gedurende de komende 5 jaar doordat participanten hun eigen competenties zelf in prioriteiten kunnen bepalen (ze maken hun eigen Holding So speak!...BV reglementen).
De medezeggenschap en bekleding van / door participanten zijn binnen de grenzen der gegeven doctrines.
Sectie 3 (creativiteit, regie, cinematografie, en producties) is en blijft altijd de eindverantwoordelijkheid van de functionaris film-director Casting International.
Essentiele voorwaarde geldende voor alle participanten is dat zij de
ondertekenen voor acceptatie van ethisch zakelijk handelen.

Tactische partners
2 tactische Kritische SuccesFactoren zijn de CROWD-investeerders en externe marketingorganisatie(s).
De CROWD-investeerders verkrijgen begin 2014 een ‘eigen’ interactieve funding website.
De externe marketing organisatie(s) werken in opdracht van de stichting CastingInternational-Expedities volgens werkaannemingsovereenkomsten per land / taal.
Zij verzorgen de coördinatie met adverteerders en sponsors die zich in de speelfilms willen manifesteren via product- & inscriptplacements, en zij verzorgen de sales aan de distributiekanalen van dat land / taal.
Essentiele voorwaarde geldende voor alle participanten is dat zij de
ondertekenen voor acceptatie van ethisch zakelijk handelen.

Kostenstructuur
Het stafteam staat op de loonlijst van Casting International BV.
Dit stafteam is en wordt apart opgeleid (duur 3-6 maanden) en heeft 2 elementen:
A) de expeditie-staf die naar Oeganda meegaat (3 jaar lang in het ritme, 3 maanden Oeganda, 2 maanden NL), en
B) de staf die in Nederland de life-line, bedrijfsmatige continuïteit, en de voorbereidingen van nieuwe expedities voorbereiden.
Alle stafleden zijn vaste medewerkers met een arbeidscontract; bij expedities is er een aanvulling met freelance oproepbare staf- en crewleden uit de 1ste RTPK-compagnie die voor de werkmaatschappij CISU BV aan de lopende band scènes gaan produceren.
Er wordt alleen gebruik gemaakt van intern opgeleid ‘eigen kweek crew- & staf-personeel’.
Loonschalen en buitenland-toelagen etc. zijn vergelijkbaar met die van Defensie (NL).
De essentiële kosten van de logistiek worden de komende 5 jaar in nauw overleg tussen participanten en Casting International via de Secties 4 en 1 uitgekristalliseerd.
De essentiële kosten van de producties worden in de pre-productie door het stafteam per speelfilm berekend, en op de CROWD Funding Website gepubliceerd voor financiering.
De kostenbeperkingen zijn gelegen in de cast (goede maar onbekende acteurs m/v zonder dialogen) en lopende band producties in het lage loon land Oeganda.
Daarnaast worden kosten voor overnachting etc laag gehouden door samenwerkingen met lokale VN-organisaties en NGO’s te velde.
De risicobeperkingen zijn inzichtelijk te maken tijdens persoonlijke gesprekken met geïnteresseerde potentiële participanten.

Distributie
Casting International is een first mover, dwz: de concurrentie doet aan copycat.
Ons format heeft diverse onderscheidende beeldingrediënten t.o.v. plastic-TV:
- onze item-focus is gericht op oorzakelijk verband - niet op gevolgen
- gericht op alternatieve oplossingen - niet op ‘’het is nu eenmaal zo’’
- vermakelijk onderricht - niet alleen maar entertainment
- onze producten zijn direct herkenbaar door haar maskers - niet een standaard beeld van 16: 9
- Onze films hebben versies met



- geen exclusieve reclames
- wij geven ons publiek food for thought - geen oppervlakkigheid.

Deze deel 3 informatie is specifiek voor potentiele participanten: Deel 3.
Voor deel 1 klik hier
Voor deel 2 klik hier